Gå til indhold

Hvad vil du gerne
søge frem?

Har du spørgsmål til din fjernvarme?

Her kan du finde svar på oftest stillede spørgsmål. Du kan bl.a. læse mere om hvordan din regning er sammensat.

Du kan kontakte Kundeservice alle hverdage fra 8.00-15.00 på tlf. 77 88 10 10 
På helligdage, 1. maj, 5. juni og fredagen efter Kristi Himmelfart har Kundeservice lukket.

Du kan også skrive til os ved at trykke på knappen herunder. Det er nemt og hurtigt. 

Selvbetjening og login

Hvordan logger jeg ind?

Sådan logger du på Min Varme

Login på Min Varme og brug MitID. Første gang du logger ind skal du bruge dit kundenummer og en aktiveringskode.

Aktiveringskoden kan du finde på din regning, i din betalingsoversigt eller i dit velkomstbrev.

Login første gang

Der er 4 trin, første gang du logger på selvbetjeningen Min Varme.
Næste gang du logger på, skal du kun bruge MitID/NemID.
  1. Log ind med dit MitID/NemID på forsiden
  2. Indtast din e-mail og tryk send.
  3. Du får en e-mail med en kode. Indtast koden på siden.
  4. Indtast dit kundenummer og din aktiveringskode, som du finder på din regning, dit velkomstbrev eller din betalingsserviceoversigt.

 

For erhverv med CVR-nummer

Som medarbejder, bogholder, foreningsmedlem mv. skal du have et MitID medarbejdersignatur med nøglekort eller nøglefil for at logge ind.

Du kan bestille en MitID medarbejdersignatur her.

Hvordan tilmelder jeg mig MobilePay, Betalingsservice eller kortbetaling?

MobilePay

Log på Min Varme.

Under menuen 'Regninger' kan du tilmelde dig Mobile Pay. 

Så bliver din regning betalt helt automatisk hver måned.

Log på Min Varme

 

Betalingsservice

Tilmeld dig i din netbank.
Brug PBS nr. 09802533.

Så bliver din regning betalt helt automatisk hver måned.

 

Kortbetaling

Log på Min Varme.

Under menuen 'Regninger' kan du tilmelde dig kortbetaling.

Du skal blot indtaste din e-mailadresse.

Log på Min Varme

Hvornår får jeg en regning, og hvordan betaler jeg den?

Dit varmeforbrug bliver afregnet fire gange om året: 31. marts, 30. juni, 30. september og 31. december.

Du får en varmeregning hvert kvartal. Du modtager en varmeregning i medio januar, april, juli og oktober.

 

Hvordan betaler jeg første regning?

Se betalingsoplysninger nederst på regningens side 1.

Når regningen er betalt, kan du tilmelde fremtidige regninger til Mobile Pay, Betalingsservice eller kortbetaling. 

Så bliver din næste regning betalt automatisk.

Hvordan bliver min varme afregnet, og hvad er aconto?

Hvert kvartal får du en kvartalsopgørelse, hvor forbruget for det seneste kvartal bliver opgjort.

Opgørelsen viser, hvad du blev opkrævet i seneste kvartal, og hvad du reelt brugte. Forskellen på de to beløb (differencen) bliver opkrævet/modregnet på den næste regning.

 

Aconto bliver fastsat på baggrund af dit varmeforbrug i samme periode sidste år og graddage-korrigeret med gennemsnittet for de seneste 5 år. Graddagetal bliver brugt til at korrigere for vejret, når vi beregner dit forventede årsforbrug.

Aconto betyder, at du betaler forud med henblik på en senere endelig afregning ud fra dit varmeforbrug.

 

Jeg har fået en rykker, men ingen regning

Når der er to personer registreret hos os, er det den, der står registreret først, som får regningen.

Hvis betalingen ikke er registreret til forfaldsdato, bliver der sendt en rykker til begge personer.

Hvad koster det at have fjernvarme, og hvordan kan jeg spare på varmen?

Prisen afhænger at din boligtype, -størrelse og dit varmeforbrug.

Hvordan kan jeg spare på varmen? 

Vi har samlet tips og tricks til dit varmeforbrug så du kan spare på din varmen.

Både til gavn for klimaet og din økonomi.

Hvor kan jeg se mit forbrug?

På Min Varme kan du følge dit forbrug, klik på fanen Mit varmeforbrug. 

Jeg kan ikke se mit forbrug

For at kunne se dit forbrug skal du tilføje en forbrugsadresse. Tilføj en forbrugsadresse ved at klikke på profil-ikonet øverst i højre hjørne.

Her skal du taste dit kundenummer og din aktiveringskode, som du finder på dit velkomstbrev og/eller din seneste regning.

Hvad er returtemperatur?

Når fjernvarmevandet er blevet brugt til at lave varme og varmt vand i dit hjem, bliver det ført tilbage til varmeværket. 

Den temperatur, fjernvarmevandet har på vej tilbage, kaldes returtemperatur.

Hvorfor har jeg grønt vand?

Vi benytter et grønt sporingsstof, der på ingen måde er giftigt eller farligt, til at teste for utætheder i fjernvarmesystemet.

Hvorfor er min varmeregning højere om vinteren?

Din varmeregning er højere om vinteren end om sommeren. Den afspejler nemlig dit forbrug, og når det er koldt udenfor, stiger varmeforbruget indenfor.

Du får dine varmeregninger i medio januar, maj, juli og oktober
Dit varmeforbrug bliver opgjort fire gange om året: 31. marts, 30. juni, 30. september og 31. december.

Du modtager en kvartalsafregning inkl. 3 måneders aconto varme. Vi får automatisk forbrug fra din varmemåler. Kvartalsopgørelsen bliver lavet ud fra målertal fra varmemåleren. Aconto varme betales forud.

Dit aconto forbrug bliver beregnet ud fra forbruget i samme periode sidste år korrigeret med gennemsnittet af det vi kalder graddage (dvs. kolde dage med behov for mere rumopvarmning) for de seneste 10 år. 

Sådan fordeler dine regninger sig
Ca. 40 % af årsforbruget i perioden 1. januar til 31. marts

Ca. 15 % af årsforbruget i perioden 1. april til 30. juni

Ca. 5 % af årsforbruget i perioden 1. juli til 30. september

Ca. 40 % af årsforbruget i perioden 1. oktober til 31. december

Har du en ny måler?
Hvis du har en ny installation, så beregnes varmen med den samme fordeling ud fra et anslået årsforbrug.

Hvordan får jeg fjernvarme?

Bestil et tilbud, så du kan få en stabil og effektiv varmekilde uden brug for vedligehold.

Se også priser og alle fordelene. 

Bestil fjernvarme

Husk varmen, når du flytter

Er du i tvivl om, hvordan du skal melde flytning? Hvornår du skal melde flytning? Eller hvem du skal melde flytning til, når du er lejer?

Her kan du melde ind- eller udflytning.

Meld flytning
Få hurtig besked og slip for papir

Giv samtykke til CPR-nummer

Når vi har dit samtykke, kan vi sende information til din e-Boks og nemt udbetale tilgodehavender til din NemKonto.

Sådan giver du dit samtykke.

  1. Log ind på Min Varme ved at trykke på knappen 'Giv samtykke' nedenfor.
  2. Afgiv dit samtykke.
  3. Gå nu til e-Boks.dk og tilmeld post fra 'Kredsløb'

Ring hverdage kl. 8-15

77 88 10 10 - tast 1

Ring til os

Skriv døgnet rundt

Skriv til KundeService Varme

Skriv til os